Jag är kattmamma!

GUYS. Igår var min syster och jag iväg till Trollhättan för att titta på min eventuella kattunge. Blev kär ungefär SÅHÄR fort i denna lelle vita fluffboll. Nu är det inte eventuellt längre, utan han är min! ♥♥
 
Han är leveransklar på julafton, men det är lite svårt att plocka upp honom då så vi ska åka och hämta honom 25 eller 26! Världens bästa julafton kommer det ju garanterat att bli?! 
 
Skrev för ett tag sen att jag ville ha en raskatt. Denna lille nisse är inte renrasig, dock. Han är främst Ragdoll, men har även lite Maine Coon och norsk skogskatt i sig. Han är så himla fin♥
 
Longevity - en blogg om hälsa
2016-11-28 @ 09:03:28
URL: http://madelein.se/

Bedårande <3

Lillemmish - mode - inredning
2016-11-28 @ 12:07:57
URL: http://nouw.com/lillemmish

men så söööta :D

Sofia
2016-11-28 @ 14:43:57

Söta!! :D
Kattungarna är huskatter. Huskatter är otroligt fina och kan se ut hur som helst. Viktigast är att dom är vaccinerade, avmaskade, id-märkta och veterinärbesiktade. Det är alla raskatter när dom säljs och det borde även alla huskatter vara för att höja huskatters status. Är dom inte det kan man som köpare ställa krav. Man vill ju få hem en frisk katt. :)

Sofia
2016-11-28 @ 14:46:43

En liten sak till bara :) Det heter norsk skogkatt inte skogSkatt. Många tror att bara för att katten är långhårig så är det skogSkatt eller maine coon men så behöver det absolut inte vara. Ofta när det står att en katt är norsk skogSkatt så är det en katt utan stamtavla, dvs huskatt. Lycka till med den lille! :)

Svar: Hej! Jag vet att han är en huskatt men jag ville skriva och berätta vad han är en blandning av ändå. Katten kommer vara besiktigad osv när jag får honom. Jag fick även träffa föräldrarna och morföräldrarna. Pappan är delvis Maine Coon. Han hade storleken, ansiktet och kragen från en MC, och svans och öron hos en norsk. Ingen av dem har stamtavla iom att dem inte är renrasiga men det gör inger för min del. :)
Evveleena

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
2016-11-28 @ 18:21:09
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Så söt! Mysigt med katt! Jag fick hem min lilltjej två dagar innan julafton för fyra år sedan, så mysigt! :D

Svar: Ååh, det är ju verkligen perfekta tiden på året att få hem sin lilla kattbebis 😍 Jag längtar ihjäl mig! Kommer bli bästa julen i mitt liv haha 😻
Evveleena

Sofia
2016-11-29 @ 11:46:36

sv: Så bra att han kommer vara besiktad, vaccinerad x2, osv. Tror du att han ses som finare för att du berättar vad han eventuellt har för raser i sig? Egentligen vet du ju inte om det stämmer. Det fantastiska med huskatter är att dom kan se ut precis hur som helst. :) En huskatt kan se ut precis som tex. en ragdoll men utan att ha ett uns av ragdoll i sig.
Endel tror tillomed att det kan födas olika raser i samma kull bara för att dom liknar en viss ras. Tex att är katten blå och korthårig är det automatiskt en russian blue. Är den långhårig är det en norsk skogSkatt eller maine coon. Är den maskad och korthårig är det siames. osv. Många förstår inte vad seriös raskattavel handlar om och tror att stamtavlan bara är ett papper.

Jag vill också tipsa om ett superbra kattforum: katter.ifokus.se
Jag har varit med där i några år och lärt mig väldigt mycket om katter och om jag undrar något eller vill ha tips om något så kan jag fråga där och få svar från andra som har mycket katterfarenhet. :)

Svar: "Ses som finare"? Jag berättar inte vad han har för raser i sig för någon korkad status grej. Jag skrev det för att det är kul för mig att dela med mig av det lilla jag i dagsläget vet om min katt. Jag har endast träffat honom en gång, därav vet jag inte mycket om hans personlighet.
Evveleena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0